tisdag 12 januari 2010

Halv sju hos mig...

...serverade jag denna goda pastagratäng.Lätt att göra och en favorit hemma hos oss.
Jag gör en stor sats då räcker den till många eller varför inte till matlåda!







Jättegod pastagratäng 


    ugn 200 grader

300g pasta
1 gul lök
3 paprikor, gärna olika färger
1 msk olivolja
1 msk curry
2 dl vatten + 1 hönsbuljongtärning
2 ½ dl mellangrädde
1 grillad kyckling (jag köper färdig delad kyckling)
1 dl riven ost


  • Koka pastan


  • Skala och hacka löken, skär paprikorna i mindre bitar. Fräs lök, paprika och curry i en stor kastrull.


  • Tillsätt vatten, grädde och buljongtärning.. Smaka av med salt och peppar.Låt puttra ca 10 min.


  • Lägg den kokta pastan i en ugnsäker form.


  • Plocka kycklingköttet, dela i mindre bitar och fördela över pastan


  • Häll såsen över pastan, strö över osten


  • Gratinera ca 20 min, mitt i ugnen.

Inga kommentarer: