onsdag 7 mars 2012

Bucky....


...skulle kunna vara namnet på en söt liten hund, eller hur?
Men nu är det inte så i mitt fall. Har under en längre tid besvärats av fula, kliande eksem. Värst på händerna och fötterna. Alla upptänkliga prover har tagits, naturligtvis hittar man inget fel. Så frustrerande!!  För hur kul är det med missprydande händer? Inget kul alls tycker jag!!
Men så till lilla Bucky, vad är nu det? Jo en sorts mjukröntgen som ges som behandling mot eksem.
Åtta veckor ska jag gå, en gång i veckan och nu har jag avverkat hälften.
Effekten av behandlingen är sådär skulle jag nog säga, men några behandlingar återstår.
Hoppet är väl det sista som överger oss människor!?


A-huset,USÖ i eftermiddagssol



Tar hissen upp till femte våningen


In till behandlingsrummet



Behandlingen: små rör som riktas mot eksemen. Elva sekunders strålning på varje ställe.


Inga kommentarer: