lördag 6 september 2008

Gamla grejor och nya...

....grejor. Äntligen fick jag min lampa som jag sneglat på länge. Bort med den gamla murriga pjäsen som hängde här förut. In med denna ljusa skapelse. Lycklig!
Köpt på Entre i Örebro.


Som så många andra är jag biten av loppisflugan. Ett intresse som inte delas av min äkta hälft. Han brukar ta sig en tupplur i bilen medans jag rotar runt.
Denna glaslykta köpte jag idag på Erikshjälpen för 10 kr. Upptäckte när jag kom hem att den kommer från danska "HouseDoctor!"
Den ska upp på min veranda och lysa upp i höstmörkret.



Liten söt glasvas också 10 kr. Erikshjälpen.


Pall från vårt lokala loppis nere på sta'n. 20kr! Den ska pimpas upp lite. Fortsättning följer.....


3 kommentarer:

Petra sa...

Vad du grejar!! Vad kul!! =D kram

Sojje sa...

Lampan ser jättefin ut, vilket kap. Många fina loppisfynd också, blir lite inspirerad att åka ut och kolla loppisar.

Anonym sa...

Till Sojje:Ja du mamsen. Jag följer gärna med på loppisturne! Alltid hittar man något!