torsdag 9 oktober 2008

Middagstips!!


Detta åt vi i kväll. Har lagat denna rätt massor av gånger nu och jag tycker fortfarande att det är supergott. Testa! Avskräcks INTE av den konstiga ingredienslistan, tillsammans blir de gifta...

Denna rätt går snabbt och lätt att göra!




Ingredienser

Laxbit 500 g (jag kör portionsbitar 4 st a 125 g)

2,5 dl grädde (matlagnings- eller visp)

2 msk vilt & kantarellfond

2 msk rårörda lingon

1 tsk timjan

1 krm malen svartpeppar


Gör så här
Dela laxbiten i 4 delar. Förgrädda laxen tills den nästan blir klar (ca 10 min)Blanda alla övriga ingredienser i en bunke. Häll över laxen och grädda i 20 min. 200 graderVid serveringen kan man lägga lite mer rårörda lingon och ev. stekta kantareller över.
SMAKLIG MÅLTID!

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta var ett recept som jag ska testa,laxtokig som jag är! Det måste vara en intressant brytning med lingonsylten!! Kram från KM