måndag 5 januari 2009

Från skrotrum till sovrum

Delar av vårt hem skall renoveras, bl.a vårt pyttelilla sovrum. Under rusten kan vi då inte bo i rummet. Detta har inneburit att vi fått rusta upp ett rum i källaren för att ha någonstans att sova. Rummet var tidigare en s.k gillestuga med bastupanel *ryser*. Utrymmet har fungerat som förråd av allehanda "bra att ha saker" som numera har fått sin sista vila på soptippen. Vi har kastat saker, målat och donat under hela jullovet. I dag åkte möblemanget ner och efter lite piffning blev det så mysigt! Jag är inte säker på att jag någonsin vill flytta upp igen! Men den saken är maken och jag inte riktigt överens om............




5 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint det var!Det där skulle jag var jättelycklig över att ha som sovrum. Väldigt fin stämning verkar det som också! Kram

Anonym sa...

Så fint ni har gjort! Försatår om du vill stanna kvar där nere... kram Madde

Petra sa...

Ser urmysigt ut! Där skulle även jag kunna tänka mig att slumra en stund och det kommer från en som är riktigt skraj för källare...!! Jovisst lever jag, julen och alla andra helger gör sig dock påminda nu. Hörs i mejl! =) Många kramar!

Marie sa...

va fint!

Anonym sa...

Så fint det ser ut! :)
Jag undrar om det är en liten hylla ni har gjort där i hörnet där det ser ut som att ni har ljus står? Skulle man kunna få se lite närmare? :) Vi är nämligen på g att måla om vår träpanel så jag är på inspirationsjakt. :)

MVH
Linda S
...som hittade hit via en annan blogg :)