onsdag 14 januari 2009

Min värsta fiende....

....alla kategorier är utan tvekan SYMASKINEN!! Vet inte vad det är men vi är inte bästa vänner. Det lilla jag syr är mest raksömmar (hm raka och raka...). Men det måste krångla, alltid! Trasslig tråd. undertråd som tar slut, ja you name it.
Jag är fullt övertygad om att det är maskinens fel och inte mitt.......för jag agerar ju lugnt och sansat...hi, hi
Under min skoltid var syslöjd inte mitt favoritämne. På högstadiet när man fick välja var träslöjd mitt val.
Ja någon sykonst får inte mina barn i arv efter mej. Det får nog någon annan se till.



3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha.... Känner igen mig. Försökte sy i helgen, gick sådär. Hur f.n syr man hörn??? Kram Madde

Anonym sa...

Man syr rakt över Madde! I alla fall jag!
Trin

Marie sa...

Ha ha jag har samma problem. Jag får svettningar när jag MÅSTE ta fram maskinen... Sy maskinen... Tur att det finns färdiga saker. Kram Kusin