torsdag 11 februari 2010

Ledsen...



...och uppgiven blev jag i dag. Har återigen haft en hemsk migränsession. 3 dagar denna gång. Ringer akut till vår vårdcentral i går, inga jourtider finns kvar kl 9 på morgonen. Jag blir lovad att få en tid i dag. Jag tar tacksamt emot för nu är jag desperat, skjut mig, gör något, bara jag slipper detta handikapp. Ja för det är vad det är, ett handikapp. Man kan inte leva normalt, får ställa in möten, jobb och fester. Man vet aldrig när migrändjävulen sätter klorna i mig.
Hur gick det då? Återigen hade jag ju förhoppningen att nu kommer jag att få träffa en läkare som förstår och kan hjälpa mig. Fattar inte hur man kan vara så naiv, för varför skulle något vara annorlunda just denna gång?
Får träffa en hyrläkare. Hej, har du ont i huvudet? Jag berättar. Sedan kommer det: Och vad tycker du vi ska göra åt det då?? Va?? Det var ju därför jag kom hit för f-n! Ska inte läkaren veta det?  5 minuters besök, en massa besvikelse. Gråten i halsen. Känner mig dum, varför gick jag hit?
Jag får själv föreslå behandling som jag läst mig till på nätet, ett recept, utvärdera detta själv, hör av dig. Tack och hej!
Ingen undersökning, inga frågor.....
Jag har totalt tappat förtroende för vården, känner mig liten, obetydlig och ointressant.



4 kommentarer:

Helena sa...

Jag jobbar som syrra på en vårdcentral..... Och jag blir helt upprörd å dina vägnar. Makten ligger hos patienterna. De kan fritt välja vårdcentral om de inte är nöjda med den vård som ges. Inga patienter = ingen vårdcentral!!!
Finns det inga alternativ där du bor? Om du orkar kanske du kan ringa och säga att du är missnöjd och att du byter vårdcentral om du inte får träffa en BRA doktor med lite kunskap och empati!? Grrr....
Kramar Helena

Petra sa...

Lilla gumman... Känns konstigt att skriva gumman till dig när du är så mycket äldre än mig.. men nu känner jag så.. Att du är min lilla gumma och jag önskar jag kunde hålla om dig i min famn! Stryka dig över håret och viska en lösning du inte visste fanns.... Min syster lider väldigt mycket av migrän djävulen också.. Det är förlamande!! jag tycker hon Helena som också lämnat ett inlägg har en väldigt bra idé där.. jag vet att det är svårt, men klaga! Ring till chefen och böla, skrik och kräv en bättring. Ring en annan vårdcentral, ring jourvårdcentralen om det så är en helg.. jag önskar att jag kunde hjälpa dig!!!!!! Många kramar Petra

Anonym sa...

Få verkligen inte gå till sådär! Tycker att du ska byta till den jag har. Dit får man ialla fall komma samma dag!!! Lider verkligen med dig. Vet hur utslagen man blir, sett det hela min uppväxt. Krya på dig gumman! Kram Madde

Anonym sa...

Hej Catrin! Försök få remiss in till neurologen i Örebro- jag fick det för min migrän o går nu hos en bra läkare. Tyvärr finns det ju inte så mycket att göra med migränen, annat än prova olika förebyggande mediciner. Kram Åsa