onsdag 15 december 2010

Varmt eller kallt?


Satt en kväll och surfade mig igenom ett antal matbloggar och fick då ett tips om Varm & Kall. Det är  en halvtorr äpplecider som kryddats med vanilj och kanel, bara 7 % alkohol. I går hastade jag in på systemet och roffade åt mig några tetror till det facila priset av endast 39 kronor för en liter!
Naturligtvis var vi tvungna att provsmaka denna för oss nya bekantskap, det var ju trots allt en väldigt mörk och grå tisdags kväll...
Mmmmm, det doftade äppelpaj när vi värmde den och det smakade så gott! Jag kan gott rekommendera denna som ett alternativ när man tröttnat på glöggen. Man kan dricka den varm eller kall, därav namnet!
Jag tar i all fall med ett par tetror och bjuder mina vänner på när jag går på glöggfest på lördag!

Inga kommentarer: