fredag 30 december 2011

Mysteriet med bortappade paketet!

Det gnälls mycket över SJ i dagarna, att tågen inte kan hålla tiderna när stormen Dagmar kastar runt träd som tändstickor ute i vår natur.
 Men jag undrar om inte posten innehar något slags rekord i försening i mitt fall?
Vi början från början:
I slutat av mars i år beställde jag en lampa på nätet. Fick besked att paketet var sänt men ingen leverans kom. Ringde leverantören som efter ett par veckor skickar mig en ny lampa. Från posten får jag en lapp att fylla i att det första paketet ej kommit fram till mig.
Nåväl, jag är nöjd och glad.
Så i tisdags får jag från posten en avi + påminnelseavi samma dag (?!) att jag har paket att hämta. Hm, jag har inte beställt något...
Vad låg i paketet? Jo lampan!! Knappt nio månader senare kom den äntligen fram!
 Jag bara undrar var har den varit? Kartongen var inte liten! (Avsändardatum 4/4 2011.)
Ibland ska man nog inte fundera så mycket!

Så här stor var kartongen. Var har den "gömt" sig i nio måmader?




Så här ser lampan ut , som jag nu har två examplar av!


2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, det kan man ju undra. Borde inte vara så lätt att tappa bort det paketet! Posten de kan allt. kram madde

Anonym sa...

hahaha, det kan man ju undra. Borde inte vara så lätt att tappa bort det paketet! Posten de kan allt. kram madde